Президент приховує злочини скоєні керівником Держрибагентства України Я. Бєловим

 

Майже півтора роки триває протистояння громадськості, рибо добувних підприємств та громадських організацій з керівництвом Держрибагентства України.

Чиновники даного правоохоронного органу діючи за попередньої змови із деякими керівниками АП, СБУ, ГПУ, МВС та ДПСУ створили низки корупційних схем, які працюють протягом тривалого часу та направлені на отримання неправомірної вигоди з браконьєрського варварського знищення живих водних ресурсів України у промислових масштабах.

Сотні звернень, десятки порушених кримінальних проваджень, тисячі скарг до усіх діючих в Україні правоохоронних структур, десятки відкритих листів до міжнародних організацій та особисто Президента України  ні до чого не привели.

Злочинці навіть організували та впровадили цинічну та зухвалу схему по вилову, доставці та реалізації у Києві небезпечної для здоров’я людей риби з зони відчуження.

Під час спецоперації були затримані чиновники Національної поліції Київської області, однак посадові особи Рибного патруля причетні до організації злочинної схеми з отруєння мешканців столиці досі не встановлені та до кримінальної відповідальності не притягнені.

Начальнику підрозділу поліції зони ЧАЕС оголошено про підозру у скоєнні злочинів передбачених ч.1 ст.364, ч.5 ст.27, ч.1 ст. 249, ч.4 ст. 367-1 КК України.

Слідчі дії тривають сподіваємось що причетні будуть виявлені та притягнуті до кримінальної відповідальності.

Однак чомусь кримінальне провадження розпочато тільки за фактами зловживання службовим становищем та фактами скоєння браконьєрських дій, а щодо скоєння масового отруєння Киян у наслідок продажу зараженої радіаційними відходами риби жодного кримінального провадження СБУ  й досі не розпочато.

Цинізм керівництва центральних правоохоронних органів України вражає, злочинці знищують рибні запаси України, отруюють мешканців столиці отримуючи при цьому доходи від здійснення протиправної діяльності, а правоохоронні органи бездіють, навіть ті повідомлення, що протягом кількох років постійно направлялись до керівництва Державних органів не розглядались по суті, на них просто надавали відписки, навіть без дослідження будь яких доказів.

Вітчизняні ЗМІ розповідали про сотні злочинних схем по незаконному вилову живих водних біоресурсів, організованих та діючих й досі під контролем керівництва Рибного патруля та  центрального апарату правоохоронних органів  держави.

Звернення до Гаранта Конституції, з вимогою щодо негайного відсторонення Я. Бєлова від займаної посади, не принесли жодних позитивних результатів, що свідчить про його зацікавленість у тому що відбувається у рибній галузі України.

На даний час ним через рибінспекторів впроваджені нові тарифи на браконьєрський вилов живих водних біоресурсів, так на території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей ним встановлені нові такси :

  • На вилов камбали-калкан – 50 тисяч гривень за тиждень з лодки навіть з документами
  • Вилов камбали-калкан без будь яких документів 100 тисяч гривень
  • Вилов оселедця з документами 20% відсотків від вилову з кожної лодки
  • Вилов оселедця без документів 50% від вилову з кожної лодки
  • Вилов осетрових 50% від виловленої риби
  • З новими силами почали діяти мега-трафіки з вилову осетрових, камбали-калкан, креветки, оселедця у Вилківському регіоні, на Лебідівській, Тендрівській, Кінбургській косах, біля о. Зміїний.
  • Вилов рака 50% від вилову, крім того рибінспектори на місцях, за особистим наказом Я. Бєлова скупляють увесь виловлений браконьєрським шляхом рак та переправляють його до Києва вже за своїми цінами, що приносить злочинцям багато тисячні прибутки.

Нові тарифи за командою Я. Бєлова були встановлені й на ринках, де торгують незаконно виловленими живими водними біоресурсами, контроль за продажем рибної продукції тільки з ринку Привоз приносить Рибному патрулю, неправомірної вигоди більш ніж на 10 – 15 мільйонів гривень у місяць.

Багато мільйонні прибутки дільцям з Рибного патрулю приносить й контроль за реалізацією рибної продукції й на ринках столиці.

З метою впровадження нових тарифів Я. Бєловим до  Півдня України перед початком рибальства була направлена зондер команда Держрибагентства, яка навела жаху на рибалок та заявила про початок нових відносин.

Окрім хабарів до Києва кожного дня, відправляють вантажі із осетровими, чорної ікрою, камбалою-калкан, оселедцем, мідіями, рапанами, раками та креветкою, яку під пивко полюбляє сам Я. Бєлов.

Усі ці дари, моря, кожного дня збирають інспектори Рибного патруля, вони відбирають усе саме привабливе та цінне, здають його керівництву обласних управлінь, які відправляють  живі водні біоресурси до столиці.

Усі зазначені делікатеси розподіляють між АП, ГПУ, НАБУ, МВС,  керівництвом державних органів та установ, а також використовують для підкупу необхідних чиновників тощо.

За великі хабарі керівництво Держрибагентства України, надає незаконні дозволи на промисловий вилов риби, так у 2018 році фірмі ПП РС Укррибекспорт після отримання хабаря, у вигляді квартири у м. Одесі, був наданий дозвіл на вилов риби закидним неводом, без наявності причалу, вилову та інших процесуальних документів.

Даний наказ кілька разів скасовували, однак після отримання чергового хабаря дозвіл надавався знову й знову.

Керівництво даного підприємства навіть отримало у 2018 році біля мільйону гривень, на роботи по заглибленню незаконно проритого каналу, документи були підписані особисто начальником Рибного патруля Одеської області О. Овласенком,

Виділені кошти були поділені між керівництвом ПП РС Укррибекспорт та керівництвом Рибного патруля.

Поруч із каналом до фірми відомого корупціонера, колишнього начальника рибоохорони Одеської області С. Герасименка та його компаньйона, не менш відомого махінатора, що обікрав пів Одеси –  С. Стаса, знаходиться канал який з єднає Дністровський лиман з нерестилищем, Дністровськими плавнями, однак його ніхто чистити не збирається, зарибок нікого з керівництва рибоохорони  не хвилює.

Навіть відсутність у ПП РС Укррибекспорт земельної ділянки для ведення господарської діяльності та відсутність будівель та споруд, не стали підставою для відмови у наданні незаконного дозволу на промисловий вилов риби.

За короткій час, браконьєри виловили більш ніж 800 тон риби, чим нанесли державі шкоди у великих розмірах, однак цей факт нікого не хвилює, порушені за фактами зловживання службовим становищем посадовими особами Рибного патруля Одеської області, що діяли за попередньої змови з метою отримання неправомірної вигоди з керівництвом ПП РС Укррибекспорт, кримінальні провадження й досі не розслідувані, винні особи не тільки не притягнені до кримінальної відповідальності, а й досі продовжують знищувати живі водні ресурси України.

Підприємство що незаконно позбавили права на промисловий вилов риби, яке пішло проти волі керівництва Держрибагентства, за особистим наказом Я. Бєлова нещадно переслідують, для цього навіть задіяли посадовців Нацполіції та інших контролюючих  правоохоронних органів.

Через незгоду рибалок Дунаю, промисел оселедця було розпочато тільки у  середині березня, після погодження відсотків  з вилову, тоді як рибалки з Румунії почали промисел ще у лютому.

Не так давно стало відомо про ще одну аферу організовану керівником Держрибагентства України Я. Бєловим.

Відповідно до процедури тендерної закупки Держрибагентством було укладено договір з ТОВ «Техойл НК» (ЕДРПОУ 41486736) на постачання бензину А-95  (12 тис. літрів ) та дизпалива (22 тис. літрів) на загальну суму майже 860 тис. грн.

За даними єдиного реєстру юр. осіб ТОВ «Техойл НК» зареєстровано 28.07.17,  з розміром статутного капіталу у 10 тисяч гривень.

Ця «крута» фірма отримала від Держрибагентства майже всю суму та виконала умови договору на 30%, після чого зникла у невідомому напрямку, із бюджетними грошима, а це майже 500 тисяч гривень.

Відповідні дії керівництва Держрибагентства України, нанесли прямих збитків державі та не забезпечили ефективного виконання поставлених завдань перед органами рибоохорони.

На початку 2019 року, відносно керівництва Держрибагентства України, ГПУ було порушено кримінальне провадження за фактом скоєння Державної зради, однак попри усі вимоги громадських діячів, народних депутатів та громадськості, зрадник Я. Бєлов й досі очолює один із правоохоронних органів держави, що надає йому можливості передавати ворогу стратегічну інформацію.

Відкритий лист з вимогою негайного відсторонення зрадника Я. Бєлова був направлений Президенту України, однак жодної реакцій з його боку не відбулося.

Окрім відкритої зради та здачі інтересів України щодо здійснення рибальства в Азовському морі звертаємо увагу ще на кілька важливих аспектів діяльності керівництва Держрибагентства України, що носить кримінальний характер, яка  приносить, неправомірну вигоду у  великих розмірах корупціонерам та особисто тестю Я. Бєлова – В. Шовковникову, який, через велику кількість підставних фірм, контролює весь дозвільний бізнес.

На теперішній час видача посвідчень особи моряка (паспорт моряка за яким він може здійснювати перетин державного кордону та виходити на промисел) регламентоване Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» та Кодексом торговельного мореплавства України.

Так, статтею 78 КТМ України передбачена видача посвідчень особи моряка капітаном морського порту.

При цьому, статтею 77 КТМ України визначено, що капітан морського порту призначається на посаду і звільняється з посади центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і річкового транспорту, за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті. Капітан морського порту підпорядковується керівнику центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському річковому транспорті.

Враховуючи викладене, видача посвідчень особи моряка службою капітана морського рибного порту, зокрема ДП «МОРСЬКА АДМІНІСТРАЦІЯ ЧОРНОМОРСЬКОГО РИБНОГО ПОРТУ» (код ЕДРПОУ 32927460) чинним законодавством не передбачена, у зв’язку з чим відсутні підстави для внесення змін до Переліку морських, річкових портів України, капітани яких мають право видавати посвідчення особи моряка, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 27.09.1993 № 322, зареєстрованого в Мінюсті.

Але Головою Держрибагентства разом із керівником держаного підприємства Ігорем Агафоніковим створена схема щодо видачі посвідчень особи моряка особливо для кримських моряків які є основною робочою силою на суднах «Fishing Company» в Новій Зеландій. Кожне посвідчення для рядових рибалок коливається від 1500 долл. США Державне агентство рибного господарства України є єдиним акціонером і власником компанії «Fishing Company S.A.», що зареєстрована на Британських Віргінських островах.

Оформлення приходу з рейсу і виходу в рейс суден флоту рибної промисловості капітанами морських рибних портів України регулюється Порядком, затвердженим наказом Мінагрополітики від 21.01.2006 р. № 14, зареєстрованим в Мінюсті. Порядок поширюється на морські і річкові судна флоту рибної промисловості незалежно від форми власності, що прибувають, виходять або перебувають у морських рибних портах України.

Що стосується поняття морського рибного порту, то відповідно до абзацу шістнадцятого статті 1 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» морський рибний порт — спеціалізований морський порт, який є державним підприємством з комплексом споруд та інфраструктурою, розташованими на спеціально відведеній території та акваторії. Капітан порту свої повноваження виконує в межах акваторії та території відповідного морського рибного порту.

Нажаль, у Чорноморського рибного порту немає своєї акваторії, тому оформлення приходів та виходів суден, а також отримання за це плати керівником держаного підприємства Ігорем Агафоніковим є незаконним та однією із складових корупційної схеми Бєлова Я.С.

Відповідно до статті 78 Кодексу торговельного мореплавства України, сертифікати компетентності та підтвердження до них видаються капітанами морських портів.

Виходячи з наявної інформації, рибалки проходять необхідну підготовку та складають обов’язковий іспит в державній кваліфікаційній комісії Держрибагентства яку очолює Капітан, потім подають Капітану заяви на отримання сертифікатів компетентності. І ми бачимо чітко замкнуте корупційне коло.

Фактично без сертифікатів компетентності жодний член екіпажу чи рибалка не може вийти на промисел, а це ще одна схема викачки грошей і людям немає куди подітися і вони мусять платити баснословні гроші. Підтвердження відбувається раз на 5 років і основним контингентом на даний час є рибалки з окупованого Криму. І все це відбувається під час скандалу із ЛЮБІЮВАННЯМ підписання протоколу Російсько-Української комісії з питань рибальства в Азовському морі.

Окремо мусимо зазначити, що 14 вересня 1993 року була підписана УГОДА між Державним комітетом України з рибного господарства та рибної промисловості та Комітетом Російської Федерації з рибальства з питань рибальства в Азовському морі.

Зі сторони України свій підпис поставив Голова Державного Комітету України з рибного господарства та рибної промисловості А. М. Шестаков.

Окремо необхідно зазначити, що з метою формування та здійснення єдиної державної політики щодо розвитку рибного господарства, удосконалення управління галуззю та забезпечення населення України високоякісною рибопродукцією 30 листопада 1994 року Указ Президента України N 710/94 було утворено Міністерство рибного господарства України.

Абзацом другим пункту один цього Указу були ліквідовано  у зв’язку з цим Державний комітет України по рибному господарству і рибній промисловості.

В жодному документі не передбачається правонаступництво новоутвореного Міністерства рибного господарства України обов’язків та зобов’язань  Державного Комітету України з рибного господарства та рибної промисловості під головуванням А. М. Шестакова.

Тобто на сьогодні Угода підписана А.М. Шестаковим немає жодного відношення до Державного агентства рибного господарства України, так як на протязі останніх 20 років відбулась неодноразова адмінреформа та ліквідація ЦОВВ що здійснює реалізацію політики в рибному господарстві без подальшого правонаступництва прав та обов’язків новоутвореним установам.

Тому стає незрозумілим питання щодо щорічних сесій російсько-української комісії з питань риболовства в Азовському морі. Також питання легітимності визначення лімітів вилучення водних біоресурсів.

Щодо лімітів та режимів рибальства, то на протязі останніх 15 років та на сьогоднішній день Промисел у басейні Азовського моря здійснюється відповідно до Тимчасових правил промислового рибальства в басейні Азовського моря, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 31 грудня 1999 року N 172, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 січня 2000 року за N 43/4264 (далі — Правила рибальства), а також до затверджених  Режимів рибальства в Азовському морі.

Наказ Державного комітету рибного господарства України від 31 грудня 1999 року N 172 «Про затвердження тимчасових правил та режимів рибальства в 2000 році», зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 січня 2000 року за N 43/4264 затверджує тимчасових правил та режимів рибальства в 2000 році. Наголошуємо в 2000 році!!!

Геть зовсім незрозуміло чому при щорічному затвердженні режимів рибальства, наприклад РЕЖИМ рибальства в басейні Азовського моря у 2018 році (наказ Мінагрополітики від 29 грудня 2017 року N 710 «Про затвердження режимів рибальства у 2018 році», зареєстровано в  Міністерстві юстиції України 12 січня 2018 р. за N 47/31499) йде посилання на тимчасові правила рибальства в Азовському морі що затверджені Наказ Державного комітету рибного господарства України від 31 грудня 1999 року N 172 «Про затвердження тимчасових правил та режимів рибальства в 2000 році». Чому? Кому це вигідно та чия це відповідальність?

Чому за стільки років досі не розроблені постійні правила? І все це відбувається  після прийняття Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів». Що це, державна зрада, службова невідповідність,  халатність?

Тимчасові правила промислового рибальства в басейні Азовського моря не можуть використовуватись в умовах російської агресії тому що райони дії Тимчасових правил: 1.1. Азовське море з усіма затоками, гирлами, лиманами, у тому числі Сиваш, Керченська протока до лінії мис Такиль — мис Панагія.

Зазначені факти зловживань владою, безжалісного знищення живих водних біоресурсів України, скоєння Державної зради, факти бездіяльності керівництва Держави, а також керівництва центральних органів з боротьби із корупцією, правоохоронних органів свідчить про і снування цілої низки протиправних схем, й навіть звернення до Гаранта Конституції  не приносять жодних результатів.

Сподіваємось на те що Президент України зверне увагу на проблему щодо охорони рибних запасів держави з метою припинення безладу що повністю поглинув систему рибоохорони та притягнення до кримінальної відповідальності винних у організації та реалізації схем направлених на знищення рибних запасів України.

Вы можете оставить комментарий, или отправить trackback с Вашего собственного сайта.

Написать комментарий